Panaszkezelési tájékoztató

Tisztelt Ügyfelünk!

Az ECORISK Management Consulting Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14. 3C. lház. 3. em. 302. ajtó; cégjegyzékszám: 01-09-280983; adószám: 24304968-2-43; továbbiakban: „Társaság”) munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy Önt a lehető leghatékonyabban szolgálják ki, és Ön a Társaság szolgáltatásaival maradéktalanul elégedett legyen.

Előfordulhatnak azonban olyan sajnálatos esetek, amikor Ön és a Társaság között véleményeltérés jelentkezik. A Társaság célja, hogy ezen eseteket gyorsan és mindkét fél számára megnyugtató módon rendezze. Jelen Panaszkezelési Tájékoztatóval a Társaság segítséget kíván nyújtani abban, hogy szolgáltatásaival, azok minőségével, továbbá munkatársai, illetve ügyintézői magatartásával, vagy bármely más témával kapcsolatban felmerült panaszát milyen módon terjesztheti elő.

Ennek érdekében kérjük, hogy figyelmesen olvassa el Tájékoztatónkat, mely az esetleges bejelentésekkel, észrevételekkel és panaszos ügyek kezelésével, valamint ezek eljárási módjával kapcsolatos tudnivalókat tartalmazza.

Figyelmét és együttműködését köszönjük!

A Társaság panaszkezelésért felelős személye:
dr. Masszi Bálint, vezető jogtanácsos.

A panasz

A Társaság szolgáltatásaival, eljárásával, az ügyintézés módjával, ügyintézőinek magatartásával kapcsolatosan és bármely a Társaság tevékenységével kapcsolatosan észrevételt, panaszt nyújthat be a Társaság Ügyfele. A panasz megtételének joga alapvető fogyasztói jog, a Társaság a panasz befogadásáért, kivizsgálásáért és megválaszolásáért az Ügyféllel szemben külön díjat nem számít fel. A Társaság biztosítja, hogy az ügyfelet semmilyen hátrány ne érje panasz megtétele miatt.

A panasz bejelentése

Az Ügyfélnek lehetősége van szóban, a Társaság telefonos elérhetőségén, írásban e-mail útján az info@ecorisk.hu e-mail címen vagy postai úton a Társaság székhelyére címzetten panaszt benyújtani.

A Társaság munkatársai az Ügyfél erre irányuló kérelme esetén részletes tájékoztatást nyújtanak a panaszkezelési eljárásról, és arról, hogy az eljárás milyen szakaszban van.

A szóbeli panaszt a Társaság azonnal megvizsgálja, és lehetőség szerint orvosolja. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Társaság a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv egy másolati példányát a személyesen közölt szóbeli panasz esetén a Társaság az Ügyfélnek átadja, telefonon/elektronikus úton közölt panasz esetén a panaszra adott válasszal együtt az Ügyfélnek megküldi. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Társaság három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Az azonnal ki nem vizsgált panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját a panasz közlését követő 30 napon belül küldi meg a Társaság az Ügyfélnek, a rendelkezésre álló elérhetőségén keresztül, elsősorában e-mail útján.

A válasz tartalmazza a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedéseket, elutasítás esetén annak indoklását, és hogy mely szervezetekhez fordulhat jogorvoslatért. A telefonon közölt panaszokról készült hangfelvételt a Társaság 5 (öt) évig megőrzi.

Az Ügyfél kérésére a Társaság biztosítja a hangfelvétel visszahallgatását, továbbá jogszabályban rögzített határidőn belül, térítésmentesen rendelkezésre bocsátja - kérésének megfelelően - a hangfelvételről készített hitelesített jegyzőkönyvet vagy a hangfelvétel másolatát.

A Társaság a panaszokat fogyasztóbarát módon mérlegeli, és az alábbiaknak megfelelően jár el kivizsgálásuk, megválaszolásuk során:

  • benyújtott panasz esetén Társaság lehetőség szerint minél előbb, de legkésőbb a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint 30 napos határidőn belül írásban, indokolással ellátott választ ad a panaszra;
  • ha a panasz kivizsgálásához a Társaságnak további információra van szüksége, haladéktalanul felveszi a kapcsolatot az Ügyféllel;
  • amennyiben a fenti határidőn belül a panasz teljes körű kivizsgálása nem lehetséges (pl.: a kivizsgáláshoz szükséges információ nem érkezik meg határidőn belül), a jogszabályban előírt határidőn belül a Társaság tájékoztatja az Ügyfelet álláspontjáról, a késedelem okáról, illetve amennyiben lehetséges, a panaszkezelési eljárás lezárásának várható időpontjáról, továbbá arról, hogy csak a kért információ beérkezését követően áll módjában a kiegészített választ az Ügyfélnek megküldeni.

A panasszal kapcsolatos adatkezelés szabályai

Társaságunk a panaszkezelés során különösen a következő adatokat kérheti az Ügyféltől:

a) panasszal érintett szolgáltatás,

b) panasz leírása, oka,

c) Ügyfél igénye,

d) a panasz alátámasztásához szükséges, az Ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a Társaságnál nem áll rendelkezésre,

e) a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

Társaságunk a panaszt benyújtó Ügyfél adatait a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (Általános Adatvédelmi Rendelet), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli.

Részletes tájékoztatás a Társaság Adatkezelési Tájékoztatójában olvasható.

Jogorvoslati fórumok

Az Ügyfél panaszának elutasítása, illetve a válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén bíróság, a lakóhelye szerint illetékes békéltető testület vagy a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség eljárását kezdeményezheti. A békéltető testület előtti eljárásra az Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ügyfél erre irányuló kérelme alapján lehetőség van arra is, hogy a lakóhely vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület helyett, az Ügyfél kérelmében megjelölt bármely békéltető testület folytassa le az eljárást. A Társaság a Fogyv. tv. 36/C. § (1) bekezdése szerinti általános alávetési nyilatkozatot nem tett.

A megyei szervezetek listája elérhető a https://www.bekeltetes.hu oldalon. A Társaság székhelye szerinti békéltető testület:

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlapcím: bekeltet.bkik.hu

Hivatali kapu KRID azonosító:469532362, rövid név: BBT.

A Társaság a panasz benyújtásához az alábbi nyomtatványt rendszeresítette. A Társaság köteles az ettől eltérő formában benyújtott írásbeli panaszt is befogadni.

Nyomtatvány letöltése

Sütibeállításokkal kapcsolatos információk

Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet.

Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.