Auditok
Minden cégnek vagy szervezetnek léteznek bizonyos tárgyi erőforrásai, infrastruktúrája, amelyek a napi életéhez, az üzletmenetének, működésének folytonosságához nélkülözhetetlenek. Nem csak a háttértámogatást adják manapság ezek az eszközök, hanem a vállalat szolgáltatása vagy annak minősége múlik egy informatikai rendszer működésén. Ha ezek elérhetetlenné válnak, megsérülnek vagy megsemmisülnek, maga a működés veszélybe kerül. A mai vállalatok üzleti infrastruktúrája nagymértékben informatikai alapokon nyugszik. Az informatikai terület feltérképezésén túl hasonlóan fontos az IT-rendszer működésétől kritikusan függő területek feltérképezése. Az IT-rendszer bizonytalansága mögött rejlő okok között az első négyből három az infrastruktúrába tartozik (hálózat, hardver, szoftver), ezeket követik „csak” az emberi tényezők és a szervezeti változások (költözés, emberi mulasztás, az IT infrastruktúra és a vállalat összeolvadása más céggel). Az infrastruktúra és az adatok rövid időn belüli elérhetővé tételét a szokásos üzleti érdekeken kívül még pl. jogszabályi követelmények is előírhatják (pl. adóügyi, jövedéki szabályozások). Nem csak az IT infrastruktúra helyreállítása a fontos. A kár egy jelentős részét a kiesett erőforrásokra támaszkodó üzleti folyamatok megszakadása, nem megfelelő szintű működése vagy a nem megfelelő információáramlás jelenti. Egy üzleti hatás-elemzés mutathatja meg, hogy az egyes meghatározott üzleti folyamatok kritikus szintre csökkennek-e és ezzel milyen hatással lesznek a rövid-, közép- és hosszú távú üzletmenetre. Ezért a megfelelő szintű működés biztosításához szükséges erőforrások elérésének és működésének visszaállítását célszerű több szinten kezelni:
A jól működő eljárások legfőbb haszna és előnye, hogy meggyorsítja és eredményesebbé teszi a káresemények kezelését, csökkentve ez által hatásukat, erősítve az érintettek bizalmát a vállalkozás iránt. |
Kérdése van? |